no-nonsenseno-nonsense - consulting...

Klanten willen Belgische e-commerce sites

Duidelijke opportuniteiten

De voordelen van e-commerce

Voor producenten :

  • Minder tussenpersonen
  • Naar nieuwe markten gaan
  • Rechtstreeks contact met de consumenten
  • Merkontwikkeling
  • Evenwichtige machtsverhouding met distributeurs
Voor distributeurs :

  • Klantservice verbeteren
  • Grotere geografische spreiding
  • Nieuwe klanten bereiken
  • Kosten besparen
  • Meer mensen naar de winkels brengen
Voor consumenten :

  • Gebruiksgemak : (convenience) wordt meestal als het eerste voordeel aangeduid door de e-commercegebruikers. De sites zijn 27/7 open, geen verplaatsing, niet parkeren... waardoor veel tijd bespaard wordt.
  • Keuze : websites zijn niet als winkels beperkt in hun assortiment. Via zoekmachines kunnen producten van verschillende websites makkelijk vergeleken worden.
  • Prijs : de exploitatiekost bij e-commerce is lager dan bij retail, hierdoor kunnen producten goedkoper aangeboden worden.
  • Informatie : volledige productinformatie is makkelijk te vinden, en hij kan er ook productbeoordelingen van andere gebruikers raadplegen.

Lees : Performance indicators

customer service software technical support
Live Chat by Comm100