no-nonsenseno-nonsense - consulting...

Klanten willen productinformatie, keuze, prijzen en vertrouwen

Word DE specialist binnen uw niche met een geloofwaardige site

Geloofwaardigheid is de eerste overweging van uw bezoekers

Wat is een geloofwaardige website ?

Internauten bezoeken uw site niet toevallig, in de meeste gevallen komen ze bij u terecht na een zoekopdracht op een merk, een product of zelfs een productcode. Ze willen hetgeen ze zoeken zo snel mogelijk vinden. Uw site moet dus technisch in staat zijn om om de pagina met het gezochte product onmiddelijk te afficheren. Uw webpages moeten de zappende internaut doen stoppen, en eenmaal gestopt beslist hij in enkele seconden of hij blijft of verder zapt. Alle basis elementen (navigatie, productbeschrijving, prijs, foto, beschikbaarheid, leveringskost) moeten zo duidelijk en eenvoudig mogelijk gepresenteerd worden.

Indien uw bezoeker belangstelling heeft in uw product en uw prijs, evalueert hij zijn vertrouwen in uw site. Hiervoor bekijkt hij de contactmogelijkheden in geval van problemen, het adres van uw organisatie, de leverings en betalingsmogelijkheden, de vlotheid en eenvoud van het registratie en bestellingsproces. Een perfecte afstelling van al deze elementen moet aantonen dat er een tastbare organisatie achter de site aanwezig is.

De conversieratio (bezoekers / bestellingen) en (in mindere mate) de gemiddelde waarde per bestelling zijn sterk afhankelijk van de perceptie die de internaut heeft van uw site. In e-marketing termen spreek men hier over klantervaring. De klant moet voelen dat hij de beste site gevonden heeft om zijn product te kopen. Weet ook dat de internaut heel weinig leest en dat hij geen enkele inspanning zal doen om het gebruik van uw site te snappen. Het is dus niet de mooiste, de grootste of de goedkoopste site die verkoopt maar wel de meest eenvoudige, praktische, gespecialiseerde en geloofwaardige.

Geloofwaardig :
  • Focus op de producten of diensten vanaf de homepage
  • Eenvoudige en duidelijke navigatie
  • Functioneel en strak design, zonder overbodige franjes
  • Kwalitatieve foto’s
  • Relevante en goed gestructureerde inhoud
  • Duidelijke verkoopselementen : productomschrijving, prijs, BTW, leveringskost, beschikbaarheid, contactgegevens bij vragen en problemen
  • Duidelijk en correct taalgebruik, juiste toon, aangepast aan de doelgroep
  • Snel ladende pagina’s zonder technische incidenten
  • Een echte organisatie achter de site aantonen
Wordt gezapt :
  • Webpagina’s en foto’s die traag laden
  • Pop-ups, geluiden en andere storende elementen
  • Niet functionele flashanimaties
  • Onprofessionele layout en slordige design, slechte tekst-layout, revolutionaire lettertypes of onaangepast kleurgebruik
  • Slechte productfoto’s (onscherp, slechte belichting, te klein, storende achtergrond)
  • Slecht taalgebruik, taalfouten, schreeuwerigheid, te veel slogans of storend gebruik van hoofdletters
  • Incoherente, complexe, niet-intuitieve navigatie, dode links, pagina’s in opbouw
  • Technische hoogstandjes die niet in elke browser werken
  • Onduidelijke of verborgen verkoopselementen, met of zonder BTW, leveringskost, beschikbaarheid, contactgegevens

Lees : Efficiënte e-marketing
customer service software technical support
Live Chat by Comm100