no-nonsenseno-nonsense - consulting...

Wij bouwen sites die verkopen

Berekende groei, zonder tijdverlies of dure vergissingen

3. Wij helpen u groeien, zonder tijdverlies of vergissingen

Wanneer u erin slaagt om winstgevend te verkopen via uw e-commerce site heeft u een proof of concept. Op dit punt kunnen wij u, na analyse, helpen om de beste strategie te bepalen voor een berekende groei van uw project.

Performance cijfers en analyse

  • Meting en interpretatie van uw performance indicators (KPI)
  • Meting en evaluatie van uw conversie en mogelijke optimalisatie ervan.
  • Verhouding tussen rechtstreekse (via SEO) en betaalde bezoekers (via SEA)
  • Adwords ROI en mogelijke optimalisatie

Strategie

  • Evaluatie van uw USP, uw belofte, uw positionering als specialist
  • Concurrentieanalyse, best practices, benchmarking
  • Evaluatie van uw promoties en uw verkoopsargumenten
  • Optimisatie van cross sales
  • Identificatie van opportuniteiten betreffende bijkomende producten
  • Identificatie van opportuniteiten op buitenlandse markten
  • Uitwerking van uw economisch model en uw strategische roadmap

Internet marketing consultancy

Bij e-marketing is de payback van advertentiecampagnes precies meetbaar. De basis van e-marketing is het opstarten en afregelen van online campagnes waarbij u ernaar streeft om de gemiddelde advertentiekost per verkoop of per nieuwe klant binnen (en liefst ver onder) uw winstmarge houdt. Verschillende campagnes zullen verschillende resultaten opleveren. Niet rendabele campagnes moeten gercorrigeerd of gestopt worden terwijl de meest rendabele versterkt moeten worden.

Het is belangrijk dat u over de tools en gegevens beschikt om te meten welke campagnes uw verkopen generen, en dat deze tools juist afgeregeld zijn. Bij de start zult u vooral Google Analytics en de reeds aanwezige instrumenten in back-office van uw website gebruiken om inzicht in uw cijfers te krijgen.

Nadat u geleerd heeft om met Google AdWords campagnes te werken raden wij u aan om de betalende e-marketing methodes (hieronder in volgorde) op te starten. Voor elke methode zijn er specifieke "best practices" maar hun rendabiliteit is steeds meetbaar.

  • Affiliate marketing
  • Facebook advertising
  • Prijsvergelijking sites
  • Kortingcode sites

PR marketing is een goede methode om met vernieuwende producten of diensten persaandacht te krijgen. Hiervoor moet u wel een interessant verhaal hebben om weerhouden te worden voor publicatie door de journalisten. Hiervoor doet u best beroep op gespecialiseerde PR-kantoren, voor www.slanket.fr kost een PR-campagne van 3 maanden in Frankrijk ongeveer 5.000 €.

Als u veel tijd heeft kunt u ook proberen om via sociale netwerk sites en blogs uw site onder de aandacht te brengen maar hou er rekening mee dat dit zeer tijdrovend en zelden economisch rendabel is. Een fanpage op Facebook (niet hetzelfde als Facebook advertising) helpt om sympatie op te bouwen maar zal u niet meer bezoekers opleveren.

Pas nadat u deze e-maketing methodes met succes (rendabel) heeft toegepast moet u de stap zetten naar offline adverteren en branding.

En tot besluit : onze USP

« Wij zijn geen consultants met slides en goede raad die komen praten... en praten … Wij zijn Belgische Internet ondernemers die markleider zijn geworden met verschillende sites in verschillende landen. Gebruik onze ervaring die vrij is van nonsense ;-) »
customer service software technical support
Live Chat by Comm100