no-nonsenseno-nonsense - consulting...

E-commerce consultancy zonder nonsense

Snel, pragmatisch en rechtstreeks naar uw doel

Onze benadering

Wij zijn geen consultants met blitse presentaties en goede raad die komen praten... en praten. Wij zijn zelf Belgische Internet ondernemers die markleider zijn geworden met verschillende sites in België, Frankrijk en Nederland. Onze benadering is berekend, pragmatisch, verantwoordelijk en vooral vrij van e-nonsense. De rendabiliteit van uw project is onze enige afweging.

Voorbeelden van typische e-commerce missies :

Voor gevestigde spelers
  • data mining en number crunching en vooral een zinvolle exploitatie ervan
  • USP en brand strategie, brand building, repositioning
  • concurrentieanalyse, best practices en benchmarking
  • marketing ROI, strategie, audit en optimalisatie
  • customer acquisition cost, customer value and churn
  • conversie audit en optimalisatie
  • usability, A/B testing
  • IT en team audit
  • multi-channel strategie, planning en setup
  • expansie naar nieuwe buitenlandse markten
  • ICT en e-commerce recht in samenwerking met Mylex.be
  • e-commerce business plan, investors presentations, m&a analyse en evaluatie
  • full e-business strategie, planning en project management
Selectie van e-commerce technologie, strategie bepaling, implementatie en tuning van:
  • industriële e-commerce paketten (Hybris, Intershop, Magento Enterprise ...)
  • seach technologie (Fredhopper, Solr, Endecca, Fact-finder, ...)
  • review oplossingen (Bazaarvoice, Powerreviews, ...)
  • merchandising technologie (Avail, Baynote, Certona, Omniture, Prudsys …)
  • e-mail marketing (Mailchimp, icontact, benchmarkemail, e-circle …)
  • PIM oplossingen (Heiler, Stibo, Hybris …)
  • CRM oplossingen (Liveperson, Kayako ... )
  • analyse tools (Webtrends, Google Analytics, ...)
Voor startups
  • SWOT analyse
  • business plan
  • e-commerce website bouw
  • SEO strategie
  • back-office set-up
  • ERP setup en verbindingen
  • e-commerce day to day operations training
  • USP en marketing strategie
  • marketing plan
  • marketing set-up
  • social media marketing
  • e-marketing training (SEA, affiliates, ROI)
  • marketing performance analyse
  • ICT en e-commerce recht in samenwerking met Mylex.be
  • full e-business strategie, planning en project management

Unieke ervaring als e-commerce ondernemers

  • Jean-Noël was oprichter en CEO van Mediadis.com, de grootste multimedia e-commerce website in Belgie, met 300.000 klanten en 2 miljoen bestellingen uit België, Nederland en Frankrijk. Mediadis.com werd in 2009 vekocht aan Free Record Shop.
  • Na CTO te zijn geweest voor een bedrijf van Hachette in Parijs werd Michael in 2003 marketing directeur (CMO) van MrBookmaker.com (online sportweddenschappen). Op 3 jaar tijd is MrBookmaker marktleider geworden in Frankrijk, Nederland en België. MrBookmaker werd in 2005 verkocht aan de beursgenoteerde zwaargewicht Unibet.com met meer dan 4 miljoen klanten. Nadien werd Michael CMO van Unibet om de leiding te nemen van het 100-koppige e-marketing team in Londen en Malta.
  • Sinds 2009 werken Jean-Noël en Michael samen aan nieuwe e-commerce projecten gericht op Frankrijk, België, Engeland, Duitsland, Polen en Italië.

Top view inzichten maar ook de mogelijkheid om diep in te zoomen

  • Gedurende 10 jaar, hebben wij dagelijks oplossingen moeten vinden voor commerciële, technische, organisationele, menselijke, logistieke, financiële en marketing vragen verbonden aan zeer winstgevende e-commerce sites met honderden medewerkers. Onze dagelijkse challenge was "make it happen". Door dit parcours (als CEO, CTO en CMO), bestaande uit vergissingen en succes, zijn onze inzichten verhelderd, versneld en realistisch geworden, maar ze zijn vooral vrij van veel e-commerce nonsense.
  • Internet succes heeft weinig te maken met informatica of webdesign. Alles vertrekt van een uniek product of dienst, de beste zijn in een specifieke niche, een sterk merk of een strategische commerciële positie die men kan rentabiliseren via een geloofwaardige site en performance-based e-marketing.


Engels is onze werktaal, nederlands en frans zijn onze moedertalen. Wij zijn dus gewapend om naar de buurmarkten te gaan. Na succes in België heeft precies deze stap ons nog veel winstgevender gemaakt.

Wij ontmoeten graag (en vrijblijvend) ondernemers met e-commerce projecten. Indien wij merken dat we geen toegevoegde waarde kunnen bieden zullen wij u niet voorstellen om samen te werken. Eén middel om het te weten, maak een afspraak.
customer service software technical support
Live Chat by Comm100